طلبگی های همسر یک طلبه

امام على علیه السلام : حق ، راه بهشت است و باطل ، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت کننده اى است .

طلبگی های همسر یک طلبه

امام على علیه السلام : حق ، راه بهشت است و باطل ، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت کننده اى است .

مشخصات بلاگ
طلبگی های همسر یک طلبه

به خانه ی مجازی همسر یک طلبه خوش آمدید . قدم کلیک هایتان بر چشم ...
از وقت تان برای خنده استفاده کنید ؛ زیرا خنده موسیقی و آهنگ روح است .

آخرین مطالب

یه آرزو

شنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۲، ۰۴:۵۴ ب.ظ

هو السمیع

دنیای بچه ها خیلی قشنگه . پاک و بی ریا ؛ صاف و صادق با آرزو های کوچولو و قشنگ .

یادمه یه روز که مامان بزرگم « مامان بزرگ مامانم ؛ 6 سالم که بودمامان بزرگ خودم  فوت شدند » رفته بودند گرگان خونه پسرشون ، من خیلی دلتنگشون شده بودم  . قبل رفتن ازشون خواسته بودم من رو هم با خودشون ببرند اما چون کوچولو بودم و اذیت میکردم مامانم اجازه ندادن . صبح خیلی زود با خواهرم رفته بودند. از خواب که بیدار شدم کلی گریه کردم . هر روز چشام به راه بود که برگردند. یه هفته گذشت ، یه کفش دوزک که روی دیوار خونمون بود رو روی دستم گذاشتم و به سمت آسمون بالا بردم و گفتم گفش دوزک بپر و برو مامانی منو بیار . خواهش میکنم  زود بیارشون . بعد فوتش کردم و کفش دوزک پرید به سمت آسمون . چشام دنبالش میکرد . لبخند روی لبم نشست . باور بچگیم بود که کفش دوزک میرسه بهشون . گفتم خدایا نکنه کفش دوزک از بال زدن خسته بشه! واقعا فکر میکردم کفش دوزک میره و بهشون میگه برگردند . عالم بچگی عجب عالمیه !!! 

فردای اون روز مامان بزرگم برگشتند و انگار همه ی دنیا رو بهم داده بودند. 

الان که بزرگتر شدم میگم اگه قد بچگیمون به خدا ایمان داشتیم ، دیگه از آینده هراسی نداشتیم . از مشکلات بیمی نداشتیم . خودمون رو قربانی آینده هنوز نیومده نمیکردیم . حکمت و مصلحت خدا رو سقف زندگیمون میکردیم و با اعتماد به خدا پایه زندگیمون رو محکم میکردیم .

باور داشتیم خدایی هست ... خدایی هست .. خدایی هست . 

شما آرزویی ندارید ؟ کفش دوزک ها منتظرند تا به سمت خدا پرواز کنند ...

  • همسر یک طلبه

نظرات  (۸)

  • طهورا-همنفس طلبه
  • هو الکریم باسلام. خواهر خوبم تربیت فرزند امر خطیری است که نیاز به ممارست و تلاش فراوان دارد . اساتید ما می فرمایند که برای داشتن فرزند صالح باید سالها قبل از ازدواج اقدام کرد . حقیر تقریبا بلافاصله بعد از ازدواج صاحب فرزند شدم از همان روزهای نخستین که دانستیم موجود دیگری را در وجود خود پرورش می دهم تلاش فراوانی را آغاز کردم . اما امروز همچنان در ابتدای راهم . هجوم فرهنگ غرب و اوضاع اسفناک فرهنگی در تهران شرایط را رفته رفته بر خانواده هایی مثل ما سخت تر می کند
  • طهورا-همنفس طلبه
  • همین امروز صبورایم تعریف کرد که در مدرسه چند نفر از مادران دوره اش کرده اند که مادر تو بود که چون موسیقی شاد بود از جشن بیرون رفت ؟ چون پدرت روحانیه؟ شما فکر کنید صبورای من هنوز در مقطع ابتدایی است و این مادران بزرگوار فکر نکردند دوره کردن یه دختر بچه و بحث اعتقادی با این بچه اصلا درست هست یا نه؟ اما به حمد الله صبورایم تعریف کرد که مامان من بهشون گفتم که اون مجلس شاد نبود حرام بود . موسیقی اون مجلس غنا و مطرب بود . ما مقلد آقای مکارم هستیم و ایشون شرکت در این مجلس رو حرام اعلام کردن
  • طهورا-همنفس طلبه
  • می گه مامان وقتی من این حرفا رو زدم اونا می خندیدند. من بغلش کردم بوسیدم بهش گفتم امروز روزی بود که خدا تو رو به فرشته هاش نشون داد و گفت انسانی که بهتون دستور دادم بهش سجده کنید همچین تفکر داره. بهش گفتم امروز خدا بهت افتخار کرد. گفتم امروز قلب امام زمان از حمایت تو شاد شد وقتی تو باعث افتخار خدا هستی من چرا بهت افتخار نکنم. بهش قول دادم که حتما به خاطر حمایت از دین خدا براش یه جایزه می خرم.و بهش تذکر دادم در هر شرایطی ادب رو در پاسخگویی رعایت کنه
  • طهورا-همنفس طلبه
  • مسئله اساسی در تربیت فرزند اینه که یادت باشه همیشه مستدل و با مدرک باهاش حرف بزنی اگه می خوای بهش فلسفه حجاب رو بگی باید براش دلیل بیاری تا این اعتقاد ریشه ای بشه وگرنه به بادی بند می شه و اگر صاحب دختر شدی حتما بهش بگو که حجاب فقط مال خانمها نیست و آقایان هم باید حجاب داشته باشند یادت باشه تا چیزی رو ریشه ای در فرزندت نهادینه نکنی اعتقادش محکم نمی شه. اگه می خوای فرزندت نماز خون بشه همیشه بهترین چادرت و بهترین آرایشت مال نماز خوندن باشه و حتما گاهی توی جانمازش یه جایزه کوچیک بذار
    پاسخ:
    سلام عزیزم
    ممنون از حضورتون ؛ خیلی نکته جالبی بود ؛ حاج خانم عزیزی میگفتند : من روزهای ولادت معصوم به بچه هام هدیه میدم تا ولادت ها بهترین خاطره براشون باشه . حتما به یاد خواهم داشت که روزهای ولادت به فرزندم هدیه دهم و گاهی هنگامی که به نماز می ایستد در جانمازش یه جایزه کوچک بگذارم . 
  • طهورا-همنفس طلبه
  • اگر می خوای دخترت چادر به سر کنه هیچ وقت اجبارش نکن بلکه همیشه تشویقش کن مثلا لا به لای چادرش براش جایزه بگذار و هر بار که توی گرما یا بارون اومدی خونه به جای اینکه چادرت رو یه گوشه پرت کنی جلوی چشمش چادرت رو با احترام تا کن ببوسش و روی چشمت بگذار. این کارها رو باید از نوزادی انجام بدی . از دوران نوزادی اونو از مجالس گناه دور کن اما وقتی به سن تمیز رسید هرگز بهش نگو پاشو بریم بیرون . بهش توضیح بده که اینجا چرا مجلس گناهه بعد بگومن دارم می رم تو مجبور نیستی بیای اما اگه بیای دل امام زمان رو شاد کردی مطمئن باش اگه تربیتت صحیح بوده باشه پا می شه و میاد

  • طهورا-همنفس طلبه
  • از زمانیکه نوزاده مرتب و به هر بهانه ای بهش بگو که داری برای امام زمان و سربازی اون تربیتش می کنی وقتی بزرگتر شد اینو بیشتر بهش بگو تا بهش ملکه بشه که شخصیت مهمی هست و قراره کار بزرگی رو انجام بده این کار هم اعتماد به نفس اونو بالا می بره هم اعتقادش رو محکم می کنه. مثلا حتی وقتی براش کیک می پزی بهش بگو این کیک رو برات پختم تا قوی شی امام زمان به سربازای قوی احتیاج داره. اگه کلاس زبان می فرستی اش بهش بگو کلاس زبان می ری تا در دولت آقا بتونی کار مفید تری انجام بدی
  • طهورا-همنفس طلبه
  • عزیزم از اونجاییکه من فعلا برنامه ای در رابطه با گذاشتی پستی در این رابطه نداشتم خواستم رعایت ادب کرده باشم و خیلی کوتاه درباره اش بهت بگم . ببخش اگه خیلی به دردت نخورد . امیدوارم که سلامت باشی . در ضمن دوست دارم دوست روشن هم باشیم نه خاموش
    پاسخ:
    اگه قابل بدونید ان شاالله دوست روشن هم خواهیم بود.
  • طهورا-همنفس طلبه
  • ای وای ! خواهرم شرمنده ام به خدا من کامنتهایی رو که باید برای کس دیگه ای می گذاشتم اشتباها برای شما گذاشتم . عزیزی از من در مورد تربیت فرزند سوال داشتند و من خواستم به ایشون جواب بدم اشتباها به شما کامنت دادم البته ان شاالله که مطالب در آینده به کار شما بیاد . هر چند شما خودت استادی . ببخشید باز هم حلال بفرمایید .
    پاسخ:
    خواهش میکنم ، نه اصلا ناراحت نشدم . مطمئنم مصلحت بوده . اتفاقا به این راهنمایی ها نیاز دارم . هدف از ازدواج من با یک آقا طلبه ؛ تربیت فرزند به شکل خاص بوده ؛ همیشه این موضوع رو به آقام گفتم.اگه کتابی در مورد تربیت فرزند دارید لطفا معرفی کنید . خودتون گفتید چند سال قبل از بچه داری باید به فکر تربیتش بود . من هنوز بچه ندارم اما در آینده ان شاءالله خواهم داشت پس از الان به فکرم .
    مجددا ممنون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">