طلبگی های همسر یک طلبه

امام على علیه السلام : حق ، راه بهشت است و باطل ، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت کننده اى است .

طلبگی های همسر یک طلبه

امام على علیه السلام : حق ، راه بهشت است و باطل ، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت کننده اى است .

مشخصات بلاگ
طلبگی های همسر یک طلبه

به خانه ی مجازی همسر یک طلبه خوش آمدید . قدم کلیک هایتان بر چشم ...
از وقت تان برای خنده استفاده کنید ؛ زیرا خنده موسیقی و آهنگ روح است .

آخرین مطالب

آداب وضو

دوشنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۲۱ ب.ظ

بسم الله

 

پانزده سالم بود که دعای وضو رو توی کتاب درسیم دیدم . خیلی ترجمه اش به دلم نشست . حفظ کردم (فقط ترجمه اش رو ) و از اون موقع اکثرا هر وقت وضو میگیرم با خودم تکرار میکنم .

یک روز که معاون مدرسه که آدم خیلی مومنی بودند سر کلاسمون پرسیدن چه کسی دعای وضو رو یاد داره ؟ همه ی دانش آموزان گفتن دعای وضو !!!

من دستم و بالا گرفتم و گفتم : خانم من یاد دارم 

ایشون گفتن همین طور که در حال وضو گرفتنی دعا رو بخون

خوندم و چه لذت بخش بود . یکی از دانش آموزان گفت : ما وقتی وضو میگیریم ترانه میخونیم و تو ...

خلاصه گاهی خیلی راحت میشه ثواب کرد یا اینکه روحت رو خدایی کرد . اون وقت ما چقدر دنبال حاشیه ایم و به دنبال ثواب میگردیم .

راه های خوب بودن زیاده فقط اراده می خواد . گاهی با خودم حساب کتاب میکنم و میبینم که چقدر دورم از این راه های خوب بودن آسون .

مثلا دائم الوضو بودن ، دعای وضو خوندن ، ذکر کفتن در همه حال از جمله پیاده روی و غذا پختن ، زیارت عاشورا خوندن صدقه دادن هر چند اندک ...

این ها روح رو بزرگ میکنه و با عث میشه برای خوبی های بزرگ تر قدم برداریم . همیشه همه چی زمینه می خواد . چقدر خوبه اینجوری زمینه اش رو فراهم کنیم

التماس دعا

سزاوار است وقت وضو گرفتن به طرف قبله بنشینى،و ظرف‏ آب را در جانب راست خود گذارى،و چون نگاهت به آب افتاد،این دعا را بخوانى:
اَلْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذى جَعَلَ الْمآءَ طَهُورا وَلَمْ یَجْعَلْهُ نَجِسا
ستایش خداى را که آب را پاک‏کننده قرار داد،و آن را ناپاک نگردانید.
پس دست خود را پیش از آن‏که داخل ظرف‏ آب کنى مى‏شویى،و به هنگام وارد کردن دست در ظرف آب میگویى:
بِسْمِ اللَّهِ وَبِاللَّهِ اَللّهُمَّ اجْعَلْنى مِنَ التَّوّابینَ وَاجْعَلْنى مِنَ الْمُتَطَهِّرینَ .
به نام خدا،و به ذات خدا،خدایا مرا از توبه‏کنندگان،و پاکى‏طلبان‏ قرار ده.
پس سه بار به سه کف آب،مضمضه[آب در دهان گرداندن]مى‏کنى و مى‏گویى:
اَللّهُمَّ لَقِّنى حُجَّتى یَوْمَ اَلْقاکَ وَاَطْلِقْ لِسانى بِذِکْراکَ
خدایا روزى‏ که ملاقاتت مى‏کنم دلیل محکم را به من تلقین فرما،و زبانم را به ذات گویا کن.
پس سه بار استنشاق مى‏کنى و مى‏گویى:
اَللّهُمَّ لا تُحَرِّمْ عَلَىَّ ریحَ الْجَنَّةِ وَاجْعَلْنى مِمَّنْ یَشَمُّ ریحَها وَرَوْحَها وَطیبَها
خدایا بوى بهشت‏ را بر من حرام مکن،و از کسانى قرارم ده که بو و نسیم و عطر آن را ببوید.
و در آغاز شستن صورت مى‏گویى:
اَللّهُمَّ بَیِّضْ وَجْهى یَوْمَ تَسْوَدُّ فیهِ الْوُجُوهُ وَلا تُسَوِّدْ وَجْهى یَوْمَ تَبْیَضُّ فیهِ الْوُجُوهُ
خدایا چهره‏ام را سپید کن،روزى که چهره‏ها سیاه مى‏شود،و چهره‏ام را سیاه مکن،روزى که چهره‏ها سپید مى‏گردد.
در هنگام شستن دست راست مى‏گویى:
اَللّهُمَّ اَعْطِنى کِتابى بِیَمینى وَالْخُلْدَ فِى الْجِنانِ بِیَسارى وَحاسِبْنى حِسابا یَسیرا
خدایا پرونده‏ام را به دست راستم بده،و نامه جاوید بودن در بهشت را به دست چپم،و حسابم را به حسابى آسان رسیدگى کن.
و به وقت شستن دست چپ مى‏گویى
اَللّهُمَّ لا تُعْطِنى کِتابى بِشِمالى وَلا مِنْ وَرآءِ ظَهْرى وَلا تَجْعَلْها مَغْلُولَةً اِلى عُنُقى وَاَعُوذُ بِکَ مِنْ مُقَطَّعاتِ النّیرانِ
خدایا پرونده‏ام را به دست چپم وا مگذار،و از پشت سرم در اختیارم قرار مده،و آن را بسته به گردنم ننما،و از پاره‏هاى آتش به تو پناه‏ مى‏برم.
پس با رطوبت دست راست جلوى سر را مسح کن،و در آن حال بگو:
اَللّهُمَّ غَشِّنى رَحْمَتَکَ وَبَرَکاتِکَ .
خدایا رحمت و برکاتت را بر من بپوشان.
آنگاه پاهاى خود را مسح کن،و هنگام مسح بگو:
اَللّهُمَّ ثَبِّتْنى عَلَى الصِّراطِ یَوْمَ تَزِلُّ فیهِ الاَْقْدامُ وَاجْعَلْ سَعْیى فیما یُرْضیکَ عنّى یا ذَاالْجَلالِ وَالاِْکْرامِ
خدایا مرا بر صراط ثابت بدار،روزى که‏ قدمها مى‏لغزد،و کوششم را در انچه تو را از من خشنود مى‏کند قرار ده،اى داراى بزرگى و اکرام.
چون از وضو فارغ شدى بگو:
اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ تَمامَ الْوُضُوءِ وَتَمامَ الصَّلوةِ وَتَمامَ رِضْوانِکَ وَالْجَنَّةَ .
خدایا از تو مى‏خواهم کمال وضو،و کمال نماز،و کمال خشنودى‏ات و بهشت را.
و بگو:
اَلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمینَ
ستایش خاص خداى پروردگار جهانیان است.
و مى خوانى سوره قدر را سه مرتبه.
و سوره«قدر»را سه مرتبه میخوانى،آنگاه پس از فراغت از وضو،بوى خوش‏ استعمال مى‏کنى،

  • همسر یک طلبه

آداب وضو

نظرات  (۱۰)

سلام بانو
شما قصد داشتین درمورد ازدواج با طلبه مطلب بذارین ولی هنوز نذاشتین میشه لطفا بذارینش من بهش نیاز دارم
پاسخ:
سلام
ان شاء الله به زودی
  • بانوی عاشق :)
  • سلام
    من حفظ نشدمش هیچوقت:||
    پاسخ:
    خخخخخ
    حفظ میشید ان شاالله
  • احلام (زوج شیعه)
  • سلام. متاسفانه بخاطر مشکل بلاگفا مجبور شدم آدرسمو عوض کنم. اینم آدرس جدیدم. افتخار میدید اگه تشریف بیارید.
  • مهدیه بانو
  • لینک شدی عزیز..
  • مهدیه بانو
  • چرا مطلب جدید نمیزارین؟
    پاسخ:
    سلام
    فرصت پیش نیومده ...
    سلام
    از همون موقع داشتین تمرین می کردین همسر طلبه بشین :)
    پاسخ:
    سلام علیکم
    شما لطف دارید
    همسر طلبه شدن توفیق میخواد و از عهده ی مسولیت بزرگ همسر طلبه بر آمدن هم توفیق بیشتر ...
    بنده خدا رو شکر میکنم  که ، خدا بر بنده منت گذاشت و در این مسیرم قرار داد و ان شاالله بتونم با عملم و نه فقط با گفتارم ، در این مسیر پر افتخار سربلند باشم
    خوب بودن و تمرین بندگی ، لزوما مخصوص طلبه و همسر طلبه نیست .
    خدا رو شکر در جامعه ی ما کم نیستن انسان های شریف و مومن که نه طلبه اند و نه همسر طلبه
    نگاهمون رو به زندگی زیبا کنیم تا رنگ خدایی بگیریم ان شاالله
    و من الله توفیق ...
    سلام خسته نباشید از مطالبتون خیلی خوشم اومد و خواستم نظرم رو بگم
    بنده هم طلبه هستم و سایتی راه اندازی نموده ام تا بتوانم محتوایی هر چند مختصر ارائه نمایم اگر مایل بودید به ما هم سری بزنید و ما را لینک نمایید .

    آدرسی که قراره در مورد طلبگی بپردازم :
    http://talabegi.sarmashg.ir


    اگر اجازه بدهید تعدادی از خاطرات وبلاگتان را در سایت منتشر نمایم خوب میشد .
    پاسخ:
    سلام علیکم
    ممنونم
    خواهش میکنم . هر طور مایلید اگه تمایل دارید میتونید اینکار رو بکنید

  • محمد حمزه
  • سلام علیکم
    تشکر از حضورتون
    ما در حال راه اندازی بخشی برای تبادل لینک هستیم اگر مایل بودید به ما سری بزنید تا تبادل لینک نماییم
  • ܓ✿ سامره ܓ✿
  • سلام
    شما چندمین همسر طلبه اید که در این فصا می بینم. برام جالبه
    موفق باشید
    پاسخ:
    با سلام
    بله دیگه ، ما یه همچین موجوداتی هستم ، خلقت خدا رو قربونش برم  . فعال و با سواد خخخخ
    خانم طلبه رو دست کم نگیرید ها
    سلامت باشید و پایدار
    ما چاپ کردیم زدیم جلوی روشویی

    یه کانال برای علم اصول راه اندازی شده خواستید ببینید

    osoolefeqh@
    پاسخ:
    الحمدالله
    موفق باشید 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">