طلبگی های همسر یک طلبه

امام على علیه السلام : حق ، راه بهشت است و باطل ، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت کننده اى است .

طلبگی های همسر یک طلبه

امام على علیه السلام : حق ، راه بهشت است و باطل ، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت کننده اى است .

مشخصات بلاگ
طلبگی های همسر یک طلبه

به خانه ی مجازی همسر یک طلبه خوش آمدید . قدم کلیک هایتان بر چشم ...
از وقت تان برای خنده استفاده کنید ؛ زیرا خنده موسیقی و آهنگ روح است .

آخرین مطالب

پاسخ به سوالات ...

يكشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۳:۴۸ ب.ظ

سلام بانو

سوال داشتم: فرق حقوق حوزه با حقوق قضایی که دانشگاه تدریس میشه چیه?
من دانشجو حقوقم بخاطر جو بد دانشگاه دوس دارم برم حوزه!!!احساس میکنم  از اطرافیانم دارم تاثیر میگیرم....لطفا کمکم کنید آیندم داره نابود میشه....

سلام علیکم
بنده هم فارغ التحصیل دانشگاهی هستم و بنا دارم ادامه هم بدهم . فکر نمیکنم جو همه ی دانشگاه ها بد باشد اما این را هم قبول دارم که برخی دانشجویان فضای دانشگاه را محل خوش گذرانی و فقط به نیت گرفتن مدرک ؛ تجربه میکنن که این بسی تاسف بار است .
باز هم این نیت و هدف خودتان است که مسیر را مشخص میکند . اگر به قصد تحصیل و تکمیل بار علمی در این مسیر گام نهاده اید باید بگویم  اعتماد به نفس خود را بالا ببرید و عزت نفس خود را حفظ کنید .
بسیار دانشجویانی را می شناسم که محیط خوابگاه و دانشگاه آنان را به گمراهی کشانده و منزلت انسانی خود را به هوا و هوس فروخته اند . این خود شما هستید که اگر خداوند را آگاه و بینا در همه ی امورتان ببینید راهی بر تسلط شیطان در وجودتان نیست و اینجاست که به ایمان خود عشق می ورزید و طعم شیرین آن را احساس خواهید کرد وگرنه روزگار فریبنده است و گرگ ها بسیار...
محیط حوزه علمیه را کم وبیش البته از بیرون احساس کرده ام . بسیار محیط خودمانی ؛ صمیمی؛ پاک و جای رشد و تعالی دارد .
اگر علاقه به این محیط دارید که بسیار هم خوب است . چون هم بار علمیتان بالا می رود و هم بار معنویتان . این دو بعد به نظرم برای زندگی ضروری هست .
حتی اگر حوزوی هم نباشیم باید از جلسه ها و کلاس های اخلاق استادان بزرگ بهره مند شویم تا مسیر زندگی و شیوه ی زندگی خود را طبق آیات و روایات تنظیم کنیم که حتما طعم شیرینش را احساس خواهیم کرد .
بنده در این مدت کمه هم صحبتی با طلاب به این موضوع واقف شده ام و زندگی بر محور اسلام و قرآن را بسیار دلنشین می دانم .
بنده از رشته شما اطلاع چندانی ندارم اما از جایی که پرسیدم و مطلع شدم این شد که :
رشته حقوق در حوزه با رشته حقوق قضایی در دانشگاه فرقی از لحاظ تحصیل و تدریس نمی کند اما :
مدرکی که دریافت میکنید ؛ مدرک رشته حقوق دانشگاهی مهر وزارت علوم و تحقیقات هست اما مدرک حقوق حوزه مهر حوزه علمیه هستش .
و ضمنا اگه آقا بخواهد با رشته حقوق از دانشگاه به حوزه بیاید ؛ حوزه علمیه قبول نمی کند .
التماس دعای عاقبت به خیری دارم ...
و من الله توفیق
  • همسر یک طلبه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">