طلبگی های همسر یک طلبه

امام على علیه السلام : حق ، راه بهشت است و باطل ، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت کننده اى است .

طلبگی های همسر یک طلبه

امام على علیه السلام : حق ، راه بهشت است و باطل ، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت کننده اى است .

مشخصات بلاگ
طلبگی های همسر یک طلبه

به خانه ی مجازی همسر یک طلبه خوش آمدید . قدم کلیک هایتان بر چشم ...
از وقت تان برای خنده استفاده کنید ؛ زیرا خنده موسیقی و آهنگ روح است .

آخرین مطالب

۱۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

ازدواج

۳۱ ارديبهشت ۹۳

هو العشق

سلامی پر از محبت و عاطفه به دوستان عزیز

به در خواست یکی از دوستان ؛ قراره از جریان ازدواج خودم و آقا طلبه ی مهربونم بنویسم .

قبلش این گل زیبا رو به رسم محبت تقدیم شما می کنم ...

همگیتون دعوتید ...

لطفا برای خوش بختی و عاقبت به خیری مون دعا بفرمایید ...

  • همسر یک طلبه

تقلب با چه طعمی ؟؟؟

۲۹ ارديبهشت ۹۳

بسم الله العالم

این روزها تنور امتحانات داغ است و تقلب هم چاشنی آن شده ...

به قول برادرم تا تقلب نباشد امتحان معنی ندارد یا اینکه فصل امتحانات با تقلب زیباست .

فصل امتحانات برای من همیشه قشنگترین و لذت بخش ترین خاطرات را به همراه دارد . نمی دانم چرا ؟ اصلا حضور روزانه در کلاس درس را دوست نداشتم . فقط می خواستم روزهایی تکراری بگذرد و فصل امتحانات از راه برسد . شماره میز ؛ شماره کلاس و حضور مراقبین ؛ رسمی بودن آزمون را دوست داشتم . البته گاهی تقلب هم آزمون را جذاب تر می کرد . گاهی فاز شیطانی و گاهی فاز مذهبی به سرمان میزد و تقلب جایگاهش را در ذهن به زشت و زیبا مبدل می نمود .

 

یادم می اید دبیرستانی که بودم ؛ میز و نیمکتمان سه نفره بود . موقع امتحانات ؛ دو کلاس اولی نشستیم و وسطمان یک کلاس دومی بود . از بخت خوش اقبالمان دختر عمه عزیز که بسیار هم باهوش بود شماره اش به میز من افتاد . مرا بگویید قند توی دلم آب شد که هیچ . با خود می گفتم آخ جون . فدات بشم خدا هوامو داری .

البته من هم بچه زرنگ بودم ها اما گاهی شیطنت بازی هایمان گل می کرد و لای کتاب را در حد یک ادای دین باز میکردیم که پدر نگوید جواب زحماتم چی شد یا مادر نگوید خوب اگر درس نمی خوانی پس شوهرت میدهم تا بچه قد و نیم قد از سر و کولت بالا بروند . حقیقتا اصلا خوشم از مرد ها نمی امد . به نظرم مردها ، کودکانی بزرگ هیکل اند که مدام باید مواظبشان بود . تر و خشکشان کرد و از گل نازک تر به انها نگفت . وای از روزی که نازشان را نکشیم . دنیا عوض شده ! حالا زن ها باید ناز مردشان را بخرند .

خدایا کارمان به کجا که نکشیده ...

بگذریم ...

آن روز ؛ دنیا به من رو کرده بود و دختر عمه جان برگه ام را برداشت و همه را جواب داد . من هم یه نفس عمیق .

روزی معلم مطالعاتم که بسیار یکدیگر را دوست داشتیم مرا که همیشه سر کلاسش داوطلب بودم و نمره های بیست ردیف میکردم ؛ وقتی دید یک سوال را نمی توانم جواب بدهم به میز پشت سری نشاند و داخل برگه ای کوچک نوشت : داخل کشوی میز کتاب هست بردار و جوابت را بنویس . نمی دانم شاید داشت مرا امتحان می کرد . من که به غرورم بر می خورد با این همه نمره بیست حالا برای یک سوال سابقه ام را خراب کنم ؛ سری به علامت منفی تکان دادم و فکر کردم و در نهایت نمره ام بیست شد . معلم ام لبخندی زد و چیزی نگفت ... واقعا لذت بخش بود برایم . 

دوران دانشگاه هم تقلب می کردم اما خیلی کم بیشتر تقلب می رساندم و برگه جواب را در اختیار دوستان می گذاشتم .

سال آخر دانشگاه واقعا طعم شیرین تقلب نکردن و نمره عالی گرفتن را چشیدم . 

گاهی میشد که هر چه فکر میکردی نمی توانستی جوابی برای سیاه کردن لااقل برگه امتحان پیدا کنی ؛ آنوقت میدیدی کسی ایستاده و می گوید آقا لطفا یه برگه دیگه ؛ اینجا بود که می خواستی صندلی را در حلقش فرو کنی تا دیگر برگه خالی طلب نکند یا به قول دوستان خودکار را در چشمانش فرو میکردی تا دیگر سوالی برای جواب دادن نبیند .

بعد نیست گاهی برای مرحم دل دیگران تو هم کمی کوتاه بیایی و از جواب دادن منصرف شوی . آخر تا کی خودنمایی ...

برادرم می گفت : یک روز درس نخوانده بودم و سر جلسه امتحان کنار شاگرد دوم کلاس نشستم که اتفاقا حفظ کردنش عالی بود و درسی مثل تاریخ که برایم جالب نبود را حسابی قورت میداد. آنقدر زیاد توضیح داده بود که هر چه نگاه میکردم جواب را نمی یافتم . سرم را روی میز گذاشتم و خندیدم . مراقب که متوجه من شد و دید نمی توانم بنویسم چیزی نگفت . بعد امتحان به دوستم گفتم خلاصه ی جواب های امتحان در کتاب وجود دارد برو ببین درست نوشتی ؟ همگی خندیدند . اینجاست که دلت می خواد بزنی له اش کنی واقعا ...

اما بعد اینکه متوجه شدم تقلب اشکال دارد دیگر تقلب را روانه ی خانه ی بخت کردم و طعم شیرینش را چشیدم . به امید روزی که تقلبی نمک امتحان نباشد...

حکم تقلب در امتحان از نگاه مراجع تقلید:

 

حضرت آیت الله خامنه ای:

تقلب حرام است ولی اگر تخصص و مهارت لازم را برای کاری که برای آن استخدام شده دارد و مقررات استخدام رعایت شده استخدام و دریافت حقوق اشکالی ندارد.



*حضرت آیت الله مکارم شیرازی:

در صورتی که در یکی دو ماده درسی تقلب کرده باشد هر چند کار خلاف کرده ولی مدرک گرفته شده و ادامه تحصیل و استخدام با آن مدرک اشکال ندارد.

*حضرت آیت الله سیستانی:

استفاده او اشکال ندارد گرچه عمل او جایز نیست.


حضرت آیت الله صافی گلپایگانی:

تقلب در هر امری جایز نیست.

 

 

 
  • همسر یک طلبه

خاطرات طنز دفاع مقدس

۲۹ ارديبهشت ۹۳

گچ پژ

اول که رفته بودیم گفتند کسی حق ورزش کردن ندارد . یک روز یکی از بچه ها رفت ورزش کرد مامور عراقی وقتی او را دید در حالی که خودکار و کاغذ دستش بود برای نوشتن اسم او جلو آمد و گفت : ما اسمک ؟ اسم تو چیست ؟

رفیقمون که شوخ بود برگشت گفت ؟ گچ پژ !!

باور نمی کنید تا چند دقیقه اون مامور عراقی هر کاری کرد این اسم رو تلفظ کنه نتونست ول کرد گذاشت و رفت و ما همین طور می خندیدیم .

کج بز ؛ جج تز !!!

________________________________________

یاد آوری : در زبان عرب ؛ حروف گ ، ژ ، چ ، پ - وجود ندارد . همان گچ پژ خودمان

  • همسر یک طلبه

پاسخ به سوالات ...

۲۸ ارديبهشت ۹۳

سلام بانو

سوال داشتم: فرق حقوق حوزه با حقوق قضایی که دانشگاه تدریس میشه چیه?
من دانشجو حقوقم بخاطر جو بد دانشگاه دوس دارم برم حوزه!!!احساس میکنم  از اطرافیانم دارم تاثیر میگیرم....لطفا کمکم کنید آیندم داره نابود میشه....

سلام علیکم
بنده هم فارغ التحصیل دانشگاهی هستم و بنا دارم ادامه هم بدهم . فکر نمیکنم جو همه ی دانشگاه ها بد باشد اما این را هم قبول دارم که برخی دانشجویان فضای دانشگاه را محل خوش گذرانی و فقط به نیت گرفتن مدرک ؛ تجربه میکنن که این بسی تاسف بار است .
باز هم این نیت و هدف خودتان است که مسیر را مشخص میکند . اگر به قصد تحصیل و تکمیل بار علمی در این مسیر گام نهاده اید باید بگویم  اعتماد به نفس خود را بالا ببرید و عزت نفس خود را حفظ کنید .
بسیار دانشجویانی را می شناسم که محیط خوابگاه و دانشگاه آنان را به گمراهی کشانده و منزلت انسانی خود را به هوا و هوس فروخته اند . این خود شما هستید که اگر خداوند را آگاه و بینا در همه ی امورتان ببینید راهی بر تسلط شیطان در وجودتان نیست و اینجاست که به ایمان خود عشق می ورزید و طعم شیرین آن را احساس خواهید کرد وگرنه روزگار فریبنده است و گرگ ها بسیار...
محیط حوزه علمیه را کم وبیش البته از بیرون احساس کرده ام . بسیار محیط خودمانی ؛ صمیمی؛ پاک و جای رشد و تعالی دارد .
اگر علاقه به این محیط دارید که بسیار هم خوب است . چون هم بار علمیتان بالا می رود و هم بار معنویتان . این دو بعد به نظرم برای زندگی ضروری هست .
حتی اگر حوزوی هم نباشیم باید از جلسه ها و کلاس های اخلاق استادان بزرگ بهره مند شویم تا مسیر زندگی و شیوه ی زندگی خود را طبق آیات و روایات تنظیم کنیم که حتما طعم شیرینش را احساس خواهیم کرد .
بنده در این مدت کمه هم صحبتی با طلاب به این موضوع واقف شده ام و زندگی بر محور اسلام و قرآن را بسیار دلنشین می دانم .
بنده از رشته شما اطلاع چندانی ندارم اما از جایی که پرسیدم و مطلع شدم این شد که :
رشته حقوق در حوزه با رشته حقوق قضایی در دانشگاه فرقی از لحاظ تحصیل و تدریس نمی کند اما :
مدرکی که دریافت میکنید ؛ مدرک رشته حقوق دانشگاهی مهر وزارت علوم و تحقیقات هست اما مدرک حقوق حوزه مهر حوزه علمیه هستش .
و ضمنا اگه آقا بخواهد با رشته حقوق از دانشگاه به حوزه بیاید ؛ حوزه علمیه قبول نمی کند .
التماس دعای عاقبت به خیری دارم ...
و من الله توفیق
  • همسر یک طلبه

اکسیر محبت

۲۸ ارديبهشت ۹۳

اکسیر محبت، این نعمت بی کران الهی، سخت ترین فلزها را به طلا تبدیل می کند.

محبت، رمز زیبایی زندگی
پیامبر (ص) می فرمایند: هرچه ایمان انسان کامل تر باشد، به همسرش بیشتر اظهار محبت می کند.
بحارالانوار، ج103، ص228
بارش کنید؛ مهرتان را بارش کنید، عشقتان را بارش کنید، فکر مثبت و سازنده تان را بارش کنید. بارش تبسم، بارش لبخند، بارش انرژی مفید... همین امروز فکر کنید چه چیزی را باید بارش کنید. مهرتان، عشقتان، پولتان، دانشتان، وقتتان...
همه چیز با خدا ممکن است. م. حورایی. صص51 و65

رسم مهربانی

نگاه پرمهر

پیامبراکرم (ص) فرمودند: وقتی مرد به زنِ خود با محبت می نگرد و زنش به او با مهر می نگرد خداوند به دیده رحمت بر آنها می نگرد.
نهج الفصاحه، ص124، ح 621
یکی از راه های تقویت انس، دل دادن به سخن یکدیگر و نگاه پرمحبت به یکدیگر کردن، لبخند زدن به روی همدیگر و با هم غذا خوردن است که متأسفانه گاهی مراعات نمی شود، بچه ها می آیند، خسته هستند، مادرغذای آنها را می دهد. بعد آقا می آید، غذای او را می دهد و بعد هم خودش غذا می خورد. در حالی که هم غذا شدن احساس متقابلی را ایجاد می کند. یک احساس مشترکی ایجاد می شود که بسیار مؤثر است.
خانواده پویا، ج5، ص41
 

زیباترین عبارتها

امام صادق (ع) می فرماید: وقتی کسی را دوست داری به او خبر بده
بحارالانوار، ج71، ص181
نبی اکرم (ص) غیر از اینکه ابراز علاقه می کردند، در انتخاب نام، الفاظی را انتخاب می کردند که بار عاطفی داشته باشد. روانشناسان اینها را کوچک های بزرگ می دانند. واقعاً وقتی می خواهیم شوهرمان یا همسرمان را صدا بزنیم با یک نام مهرآمیز، آغشته به محبت صدابزنیم، او را به فامیل صدا نزنیم، اینجا که اداره نیست، اسمش را بگوییم، تازه اسمش را هم به محبت آغشته کنیم. اینها کمک می کنند که همدیگر را دوست داشته باشیم و از همدیگر لذت ببریم.
خانواده پویا، ج6، ص 33
به نقل از دکتر شاملی

همکاری و یگانگی روح ها
خیلی خوب است که زن وشوهر در کارها به هم کمک کنند. آقا کار علمی دارد. خانمش می تواند به او کمک کند. با هم کتاب خواندن خیلی خوب است. یک صفحه او بخواند و یک صفحه دیگری؛ این ها موجب همدلی و انس بیشتر می شود. همکاری و هم غذایی و هم صحبتی در منزل خیلی مؤثر است. زندگی را لذت بخش می کند. انسان مؤمن باید ازلذت های حلال پروردگار برخوردار شود. خداوند دوست دارد از آن چیزهایی که مجاز شمرده است، بندگانش استفاده کنند. همان طوری که دوست دارد آن چیزهایی را که منع کرده است، بندگانش انجام ندهند.
خانواده پویا، ج5، ص 41
به نقل از حجه السلام سید علی اکبر حسینی

نشانه های عاشقی
سول اکرم (ص) می فرماید: بهترین هدیه و برترین عطیه، کلام حکمت آمیز است که ابتدا خود آنرا بیاموزد آنگاه به دیگران بیاموزد
میزان الحکمه، ج14، ص 6650، حدیث 21206

عبوراز موانع محبت

حفظ محبت، ازرسیدن به آن، دشوارتر است. چنانچه، حفظ ایمان از ایمان آوردن سخت تر است... موانع حفظ محبت و ایمانتان را مرور می کنیم تا آفتهایی را که پایه های بنای مهربانی را تهدید می کنند، بشناسیم و با آنها مبارزه کنیم...

من محوری ممنوع

مردان و زنان باید من خود را حذف کنند. یعنی از خود خارج شوند و به ما برسند؛ تا زمانی که من خود را مطرح می کنند و میل خود را حق خود می دانند. سلیقه خود را حق خود می دانند، نمی توانند زندگی پایداری داشته باشند، مرد یا زن هم ندارد. همه باید من خود را حذف کنند تا در «ما» حل شوند تا به کمال و تعالی برسند.
خانواده خوشبخت، دکتر ا. کیهان نیا، ص 270

دوری از جدال

امیرالمومنین (ع) می فرماید: «اذا مدحت فاختصر اذا ذممت فاقتصر» اگر خواستی کسی را ستایش کنی، مختصربگو، اگر خواستی کسی را هم مذمت کنی، کوتاه بگو.«الافراط فی الملامه یشب نیران اللجاج» افراط در سرزنش آتش لجبازی را گسترش می دهد و شعله ور می کند
خانواده پویا، ج1، ص 25

آتش لجاجت را خاموش کنیم

امیرالمومنین علی (ع) در نامه ی خود به مالک اشتر می فرمایند: «تا جایی که می توانید عیب همدیگر را بپوشانید.»

محبت متفاوت مردان

این خیلی ناراحت کننده است که برخی از زنان می گویند همسرشان به آنان ابراز علاقه نمی کند. زمانی که بیشتر وارد عمق ماجرا می شوم و به جمع آوری اطلاعات از زندگی این زنان می پردازم، متوجه می شوم که شوهرشان به خاطر آنان کارهای بسیاری انجام می دهد که آنها اصلاً متوجه اش نیستند. این بدان خاطر است که برخی از زنان نمی دانند نحوه ی ابراز علاقه مردان با زنان متفاوت است. مردان خیلی اهل حرف نیستند، آنان بیشتر مرد عمل هستند. مرد با عمل خود به نوعی با همسر خود صحبت می کند. شما باید این واقعیت را بپذیرید و نوع ابراز علاقه همسرتان را بشناسید. اگر نحوه ی ابراز علاقه شوهرتان را بشناسید و به درستی به آن پاسخ بدهید، مطمئن باشید محبت او به شما چند برابر خواهد شد.
قدرت زن، دکتر لارا شلسینگر، ص 251
منبع: دفتر دوم - همسرداری کلبه ی مهر

  • همسر یک طلبه

مرد من ...

۲۳ ارديبهشت ۹۳

من نمی‌فهمم چرا هیچ کس نمینویسد از مردهــا
از چشم‌ها و شــانه‌ها و دستهایشــان
… … از آغوششان
از عطر تنشـان،
از صدایشــان…
پررو می‌شوند؟
خب بشوند….
مگر خود ما با هر دوستت دارمی تا آسمـان نرفته‌ایم؟
مگر ما به اتکــاء همین دست‌ها
همین نگاه‌ها
همین آغوشهـا، در بزنگاههای زندگی
سرِپا نمانده‌ایم؟…
من بلد نیستم در سـایه، دوست داشته باشم
من می‌خواهم خواستنم گوش فلک را کر کند
من می‌خواهم
مَردَم بداند دوستش دارم….

مهربانم روزت مبارک

  • همسر یک طلبه

دلم گرفته ای دوست ...

۱۸ ارديبهشت ۹۳

 


دلم گرفته ای دوست هوای گریه با من

گراز قفس گریزم کجا روم، کجا من!

کجا روم که راهی به گلشنی ندارم

که دیده برگشودم به کنج تنگنا من

نه بسته ام به کس دل نه بسته کس به من دل

چو تخت پاره بر موج رها رها رها من

زمن هر آنکه او دور چو دل به سینه نزدیک

به من هر آنکه نزدیک از او جدا جدا من

نه چشم دل به سویی نه باده در سبویی

که ترکنم گلویی به یاد آشنا من

زبودنم چه افزود! نبودنم چه کاهد!

که گوید به پاسخ که زنده ام چرا من

ستاره ها نهفتم در آسمان ابری

دلم گرفته، ای دوست هوای گریه با من.

 سیمین بهبهانی

 

  • همسر یک طلبه

چقدر سخته وقتی متوجه میشی ؛ پای منفعت که برسه چه زود زیر پات خالی میشه و بعد سقوط آزاد ....

و چقدر شیرین میشه وقتی میبینی  لحظه های اخر ؛ خدا از اون بالا بالا ها دستت رو گرفته ...

و هیچ وقت تنهای تنها خدا ؛ تنهات نمی گذاره 

اینجاست که اون لحظه زندگیت رو با هیچی عوض نمی کنی 

خدای من دوستت دارم

  • همسر یک طلبه

پایان سفر سرزمین عشق

۱۷ ارديبهشت ۹۳

بسم الرب الشهداء و الصدیقین

دلم در تنگه ی چزابه گم شد 

چزابه ؛ اسمی بس عجیب . به چزابه که رسیدیم باز هم مثل همیشه صحرا ؛ خشکی ؛ خاک و گرمای سوزان 

هوا خیلی گرم بود بی اختیار تشگی هجوم می آورد . یه تنگه ی خیلی کوچیک و پرت . تا چشم کار میکرد بیابون . نه درختی ؛ نه سر پناهی ؛ نه خاکریزی ؛ نه سر سبزی .

غریت بیداد میکرد . ساکت و آرام ؛ مقتل اسماعیلیان ؛ چزابه ...

از اتوبوس که پیاده شدم رفتم دل تنگه ...

همین جور که داشتم قدم میزدم دیدم کمی اونطرف تر یه زیر انداز پهنه ؛ از فرصت استفاده کردم و دو رکعت نماز عشق خوندم و زیارت امام حسین سلام الله علیها .

با یکی از بچه های علوم قران که داشتیم زیارت میکردیم . حسابی دلش از غربت اون فضا گرفت و اشکاش سرازیر شد . من که مات و مبهوت بودم به اطرافم یه نگاهی کردم . دیدم چند شهید گمنام اونجا دفن شدن و با نی ها براشون یادمان ساختن . مردان بی ادعا ...

حسابی دلم آتیش گرفت . گفتم مادراشون کجان . چرا اینجا ؛ چرا تنها ؛ چرا تو این بیابون . سرم رو به یادمان تکیه دادم و نجوای عاشقانه ...

بعد شلمچه که بهترین اتفاق زندگیم بود . چزابه دلم رو گیر خودش کرد . 

---------------------------------------------------------------------------------------------

تنگه چَزّابه یا چزابه نام منطقه‌ای در ۱۷ کیلومتری شمال غربی شهر بستان در استان خوزستان است. تنگه چزابه بین تپه‌های رملی و هورالهویزه و بر سر مسیر مرزی فکه – بستان قرار دارد و در کنار مرز ایران و عراق واقع شده است.[۱]

این تنگه که از دید رزمی بسیار استراتژیک می‌باشد. در دو سوی این تنگه تپه‌های شنی و هور هویزه جای‌گرفته‌اند. جاده‌ای در خاک ایران، چزابه را به فکه و جاده‌ای دیگر این منطقه را به العماره در عراق می‌پیوندد. دهانه این تنگه نیز نزدیک به یک‌ونیم کیلومتر می‌باشد.

این تنگه که از دید رزمی بسیار استراتژیک می‌باشد. در روند جنگ ایران و عراق تنگه چزابه یکی از پنج محور تازش عراق به ایران بود. ارتش عراق پس از سه روز درگیری در نوار مرزی در تاریخ ۳ مهر ۱۳۵۹ از تنگه چرابه عبور کرده و به طرف تپه های الله اکبر و بستان پیش رفتند. این منطقه در تصرف نیروهای عراقی قرار داشت تا اینکه در تاریخ ۸ آذر ۱۳۶۰ در جریان عملیات طریق‌القدس نیروهای ایرانی این نقطه را بازپس گرفتند. در آستانه عملیات فتح‌المبین در تاریخ ۱۷ بهمن ۱۳۶۰ نیروهای عراقی با هدف به تاخیر انداختن عملیات فتح المبین و منظور تصرف مجدد شهر بستان، با حمله به این تنگه دست به عملیات متقابل زدند. این عملیات ۱۰ روزه ارتش عراق که عملیات تنگه چزابه نام داشت صدام حسین رئیس جمهور عراق شخصاً در منطقه حضور یافت و هدایت عملیات را به عهده گرفت. این عملیات که تا ۲۷ بهمن ادامه داشت یکی از خونین ترین صحنه های جنگ ایران و عراق رخ بود و عراقی‌ها توانستند نخستین خاکریز نیروهای ایرانی را تصرف کنند و منطقه ای به عمق ۸۰۰ متر را با آتش کنترل کنند. در تاریخ ۱ اسفند ۱۳۶۰ چهار گردان از نیروهای سپاه پاسداران به فرماندهی حسن باقری طی عملیات امیرالمؤمنین یا جنگ چزابه از منطقه رملی شمال تنگه(تپه نبعه) وارد عمل شده و با یورش به نیروهای عراقی آنان را از تنگه دور کردند

فتح المبین بهار نیروهای مصلح

فتح المبین اما بسیار خوش آب و هوا و زیبا بود . منطقه ای بزرگ و با ارتفاع زیاد برخلاف چزابه .

اصلا غریبی در فتح المبین معنا نداشت . از ورودی که وارد شدیم باید از میان کانال ها می گذشتیم . هنوز مناطقی که پاک سازی نشده بودند و مین ها از دل خاک چشمک زنان تو را دنبال میکردند . پا به پای راوی فتح المبین را کالبد شکافی میکردیم و شهدا همراهیمان می کردند.

راوی چند ترکش که یادگار جبهه بود را بهمان یادگاری داد که هنوز هم دارمش . لمسش میکنم و از شدت تیزی وسخت بودنش گاهی ترس در وجودم پیدا می شود . و شجاعت دلاوران بیش از پیش خودنمایی میکند . 

اینجا آخر سفر سرزمین عشق است و چقدر دل کندن دشوار ...

حتی نمی خواهم به پایان بیندیشم . عطر شهدا احساس می شد و چه خوش میزبانهایی بودند.

تعجیل در فرج و شادی روح شهدا صلوات

اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم

 

 

عملیات فتح المبین در ساعت سی دقیقه بامداد روز دوشنبه ۲ فروردین ۱۳۶۱ با رمز یا زهرا علیها السلام در جبهه جنوبی در منطقه غرب شوش و دزفول با وسعت حدود ۲۵۰۰ کیلومتر مربع انجام می‌شود. طرح‌ریزی عملیات فتح المبین از اواسط آبان ‌١٣٦٠ آغاز شده بود.

ین عملیات با فرماندهی مشترک ارتش و سپاه با استعداد ۳۵ گردان ارتش و ۱۰۰ گردان از سپاه، جمعا به تعداد حدود صد هزار نفر نیرو صورت گرفت و در مقابل ارتش عراق از استعداد ۷ تیپ زرهی، ۲۰ تیپ پیاده، ۱۰ گردان توپخانه معادل با حدود ۸۰۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰۰ نیرو برخوردار بود.

 

  • همسر یک طلبه

برای مهربانم

۱۳ ارديبهشت ۹۳

آقایی


اگر کلمه دوستت دارم نمایشگر عشق خدایی من نسبت به توست

اگر کلمه دوستت دارم راضی کننده و تسکین دهنده قلبهاست

اگر کلمه دوستت دارم پایان همه جدایی هاست

اگر کلمه دوستت دارم نشانگر اشتیاق راستین من نسبت به توست

اگر کلمه دوستت دارم کلید زندان من و توست

پس با تمام وجود فریاد میزنم

دوستت دارم

  • همسر یک طلبه

شما خیال نکنید خالق کائنات را باید بیرون از دلتان پیدا کنید، بلکه او در وجود شما جلوه و مکان دارد، لذا خدا را در اعماق وجود خویش بیابید، از یکی از سالکان اهل عرفان و سیر و سلوک را  پرسیدند: «خدا را در کجا بیابیم؟»، آن عارف بدو پاسخ داد: «در کجا گشتی که او را نیافتی؟!»

  • همسر یک طلبه

ممتاز و نمونه شدن برای یکسال است،

                        و ماندگار شدن برای یک عمر؛

سلام بر معلمی که هر سال نمونه است و یک عمر ماندگار ...

 

  • همسر یک طلبه

این الرجبیون ؟؟؟

۰۹ ارديبهشت ۹۳

بسم االله الغفار
سلام و وقت به خیر به شما بزرگواران و مهربانان که همراهیتان مایه ی دلگرمیست و حضورتان نشانه ی سرشت پاکتان
رجبیون کجایید که ماه رجب داره از راه می رسه و فرصت پیدا شدن ، خودسازی ، خدایی شدن ، غباررویی ، یک رنگ شدن ، بنده شدن دوباره در خونه ها رو میزنه .
خداوند رحمت العالمینه و لحظه به لحظه زندگیمون داره صدامون میزنه و عاشقانه و دلسوزانه دعوتمون میکنه تا شاید تلنگری باشه برامون و از خواب غفلت بیدار بشیم و به خودمون بیاییم که چیکاره ایم ؟
از کجا آمده ایم ؟ چرا آمده ایم ؟ و به کجا خواهیم رفت ؟...
آرامش رو داریم کجا جستجو میکنیم ؟ معنی عشق چیه ؟ چرا عاشق میشیم ؟ چطور عاشق میشیم ؟
وقتی بر میگردم و به زندگیم و حوادث اون نگاه میکنم . لحظه به لحظه این زندگی ؛ خداوند جریان داشته و من غافل تر از همیشه ...
ولادت حضرت فاطمه سلام الله علیها  تو پارک نشسته بودم و صدای مولودی هم پخش می شد . گفتم خدایا چقدر تو من رو دوست داری . آیا من لایق این دوست داشتنم . من با این همه کوله بار سنگین گناه ! ازم خسته نشدی ؟ به خواهرم گفتم خدا خیلی من رو دوست داره . همیشه زندگی رو طوری برام رقم زده که به صلاحم بوده و از خیلی عواقب بد که الان میبینم اگه اون راه رو رفته بودم الان چی میشد نجاتم داده . چه بد بنده ایم من ...
خدایا شکرت به خاطر نعمت سلامتی که همیشه کفر نعمت دارم تا شکر نعمت .
خدایا شکرت به خاطر اینکه هنوز این فرصت رو دارم طی روزهای عمرم صدات بزنم و بگم خدااااااااااااااااااا .
خدایا شکرت که با این همه رو سیاهی و گناه ؛ رو ازم نگرفتی .
خدایا دوستت دارم به قدی که فقط خودت میدونی . فرصت بندگی رو بهم بده . بندگی برای تو از هزار تا پادشاهی لذت بخش تره . بنده ناچیز تو ؛ منه پاییزی
پنج شنبه اول ماه رجبه . سفارش شده :
اگه ان شاالله خداوند توفیق داد ؛ پنچ شنبه روزه بگیریم و شب جمعه 6تا 2 رکعتی نماز ؛ مثل نماز صبح که در هر رکعت یک حمد و سه قدر و 12توحید داره . بعد نماز هم 70 مرتبه صلوات بر محمد و آل محمد. اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و همین طور زیارت امام حسین علیه السلام
در شب لیله الرغائب هر آرزویی داشته باشید ان شاالله برآورده خواهد شد .
از همتون التماس دعای عاقبت به خیری دارم .
برقرار و سرفراز باشید...

  • همسر یک طلبه

...

۰۶ ارديبهشت ۹۳

زمان خیلی کند است 

برای کسانی که انتظار میکشند. 

خیلی کوتاه برای کسانی که شاداند .

ولی برای کسانی که عاشق اند 

زمان جاودانگی است.

 

  • همسر یک طلبه

تا به حال شنیده اید که زبانی که زنان حرف می زنند متفاوت از زبانی است که آقایان استفاده می کنند. مثلا وقتی یک خانم می گوید « حرفش را نزن، اصلا برایم مهم نیست »، در واقع می خواهد به طرف مقابل بفهماند که نه تنها موضوع برایش مهم است بلکه باعث ناراحتی اش هم شده است. اما کمتر مردی است که این موضوع را بداند و تعبیر درستی از آن داشته باشد، حالا این موضوع ساده را به تمام وجوه زندگی تعمیم دهید تا درک کنید زنان چه رازهای بزرگی هستند.
مردانی که نتوانند راز شخصیت زنان را کشف کنند خواه ناخواه دچار اشتباه های بزرگی در قبال آنها می شوند تا جایی که ممکن است زندگی و رابطه شان تحت الشعاع قرار بگیرد.

در این مطلب شما را با ۹مورد از این اشتبا هات رایج مردها آشنا می کنیم تا شاید کمی به مردها کمک شود که رفتار همسرشان را رمزگشایی کنند.
تفاوت هایی از دوران غارنشینی
بیشتر زوج ها اگر بخواهند رابطه ای موفق داشته باشند به حرف زدن اهمیت زیادی می دهند، اما با این همه حرف زدن باز هم مردها می گویند که فکر می کنند زنان یک راز بزرگ هستند و نمی توان از کار آنها سر درآورد و همین عدم شناخت باعث می شود که اختلاف عقیده ای کوچک مثل جارو کردن خانه یا چیدن ظرف ها در ماشین ظرفشویی منجر به دعوایی اساسی شود و به جاهایی برسد که طرفین شروع کنند از همه چیز و حتی خانواده های هم ایراد گرفتن.
در این مواقع نمی توان گفت هر دو طرف بی تقصیرند ولی شاید تقصیر چندانی نداشته باشند و همه اینها ناشی از تفاوت دیدگاه هایشان باشد.

باید بدانید خانم ها و آقایان بیشتر از آنکه فکرش را بکنید با هم متفاوت هستند. دکتر آلیسون آرمستانگ، روانشناس کالیفرنیایی می گوید: این تفاوت ها از همان دوران غارنشینی تا زندگی های مدرن امروزی در زندگی زنان و مردان وجود داشته است.
اشتباه یک : چرا مردها حرف خانم های شان را گوش نمی کنند؟
به نظرتان آشنا نمی آید؟ بیشترین شکایت خانم ها این است که مردشان به حرف آنها گوش نمی دهد.
متاسفانه مردها قدرت یک گفت وگوی ساده و عاشقانه را دست کم می گیرند.خانم ها طی گفت وگو دوپامین یا همان هورمون لذت در بدن شان بالا می رود و در نتیجه طی این گفت وگو ارتباط قوی تر می شود اما برای بیشتر مردها گفت وگو اینقدر اهمیت ندارد.مردها متوجه نمی شوند که خانم ها حرف می زنند تنها برای اینکه احساس کنند به طرف مقابل وصل هستند، آنها فکر می کنند که همسرشان حرف می زند که خواسته اش را مطرح کند.از طرف دیگر مردها به طور غریزی می خواهند مشکلات همسرشان را حل کنند، حتی اگر خانم از او کمک نخواهد.
راه حل : یک عبارت هست که می تواند برای خانم ها معجزه کند: « برای من از خودت بیشتر بگو» و اگر شما می خواهید واقعا او را خوشحال کنید، بگویید: « من به حرف هایت علاقه مندم »
اشتباه دوم : مردها پیشنهاد کمک نمی دهند
خانم های شاغل بیشتر اوقات روزشان را در دفتر کار سپری می کنند و بعد هم باید مشغول غذا پختن و رسیدگی به خانه شوند، آیا به نظر شما این توقع زیادی است که زنی انتظار داشته باشد بدون اینکه از همسرش بخواهد ظرف ها را بشوید؟
وقتی یک زن کمک می خواهد یا به کمک نیاز دارد، ممکن است به طور مستقیم خواسته اش را مطرح نکند و هیچ کس هم انتظار ندارد که یک خانم هیچ وقت به کمک احتیاج نداشته و مانند یک شیرزن از کسی انتظاری نداشته باشد.
قبول کنید که این فراتر از توانایی یک زن معمولی است، مردی که قدرت جارو کردن در استحکام یک رابطه را متوجه نشود به احتمال زیاد با همسرش مشکل خواهد داشت، مردها باید بدانند که امور خانه در روحیه همسرشان به شدت تاثیر می گذارد.
اما چگونه؟ برای بیشتر زن ها، کارهای خانه و تمیز بودن آن نقش مهمی در احساس شان نسبت به زندگی دارد و اینکه همسرشان در این امر به آنها کمک کند می تواند به زندگی امیدوارشان کند.
راه حل : اول از همه شما به عنوان یک مرد باید با دیدن تلویزیون و فیلم ها متوجه شوید که یک زن چه کارهایی انجام می دهد
احتمالا خواهید دید که بیشتر اوقات خانم ها آرام و قرار ندارند، اگر همسر شما نیز چنین است هر چه سریع تر به کمکش بشتابید و دوم اینکه مردها نیاز دارند که کلمه « کمک » را از پیشنهادهای خود حذف کنند. یک زن برای اینکه توانایی اش را نشان دهد جواب طبیعی اش به پیشنهاد کمک « نه » است؛یعنی می گوید « ممنون خودم انجام می دهم » پیشنهاد می کنیم به عنوان شوهر از او بپرسید « آیا کاری هست که بتوانم انجام دهم؟ »
نکته مهم : از قانون طلایی « ارتباط موفق » چیزی شنیده اید
بارها و در جاهای مختلف درباره تفاوت های زن و مرد صحبت شده ولی برای بیشتر مردها رفتار زن ها همچون یک راز است و شاید غفلت از همین تفاوت ها گاهی باعث می شود یک موضوع کوچک و یک اختلاف نظر جزئی تبدیل به یک دعوای بزرگ و دلخوری زیاد شود.

قانون طلایی برای حل این مشکل این است؛ همان گونه که دیگران با شما رفتار می کنند با آنها رفتار کنید، مردها معمولا همان گونه که دوست دارند همسرشان با آنها رفتار کند با او رفتار می کنند و همین باعث به وجود آمدن اختلافات می شود چون زن ها و مردها متفاوتند.
اشتباه سوم : او با شما فرق دارد
آیا تا به حال دیده اید که بعضی از مردها وقتی می خواهند خیلی همسرشان را خوشحال کنند به او وسایلی چون ایکس باکس هدیه می دهند، چون همان کاری را می کنند که دوست دارند همسرشان انجام دهد. وقتی مردی هدیه می دهد بیشتر به نیازهای خودش فکر می کند نه اینکه همسرش چه وسیله ای نیاز دارد و در نهایت همین رفتار اثر خود را در زندگی نشان می دهد.
البته این فقط یک ویژگی مردانه نیست، همه مردم به طور طبیعی فکر می کنند دیگران نیز خواسته هایی شبیه خودشان دارند، چون همه فکر می کنند دیگران هم شبیه آنها هستند.مردان و زنان عموما خواسته هایی همساز دارند اما اگر زن و شوهری اینگونه نباشند مشکلات زیادی برایشان پیش می آید.
راه حل : مردها نیاز دارند درباره احتیاجات همسرشان بیشتر بدانند، اینکه چطور باید او را حمایت کنند و اینکه او چگونه شوهری را دوست دارد؟به دست آوردن این اطلاعات خیلی سخت نیست تنها کافی است از همسرتان سؤال کنید. به خانم تان اجازه دهید که به راحتی با شما ارتباط برقرار کند و توقعاتش را بگوید.
اشتباه چهارم : چرا او ساکت است؟
مردها فکر می کنند وقتی همسرشان یک روز با آنها صحبت نمی کند حتما در حال جریمه کردن آنهاست اما حقیقت این است که روحیه او آسیب دیده و نمی تواند صحبت کند. گاهی همین سکوت مردها را به اشتباه می اندازد و باعث می شود وضعیت را بدتر کنند.

مرد می خواهد به زن اجازه دهد تا خودش حالش خوب شود اما باید بداند طولانی شدن سکوت زن می تواند عواقب بدی به دنبال داشته باشد. مردها فکر می کنند سکوت خوب است و حال زن را خوب می کند اما برای زن این سکوت، آرامش پیش از توفان است.
راه حل : وقتی یک زن ساکت است، باید مرد از او علت سکوتش را بپرسد، مردها باید همیشه همسرشان و احساسات او را چک کنند
باید بدانید که عبارت معجزه آسا در این مواقع این است « عزیزم در ذهنت چه می گذرد؟ » در این مواقع باید مرد بیش از همیشه خود را دلسوز نشان دهد چون در این صورت زن احساس امنیت می کند و راحت تر احساسات واقعی اش را مطرح می کند.
اگر نمی دانید چگونه گفت وگو را شروع کنید می توانید بگویید «من نمی دانم چه کاری کرده ام، اما خیلی متاسفم که ...»
اشتباه پنجم : مردها دلایلشان را توضیح نمی دهند
این یک شکایت رایج زن ها نسبت به مردهاست، چرا همسرم آنچه را که فکر می کند، به من نمی گوید. در عصر حجر مردها برای شکار نیاز داشتند تا جایی که می توانند کالری ذخیره کنند، اما امروز مردها، کلمات را برای خودشان نگه می دارند و سعی می کنند احساساتشان را پنهان کنند.

وقتی خانمی به همسرش پیشنهاد می دهد که به سینما بروند ممکن است مرد بدون هیچ توضیحی تنها بگوید « نه!» هرچند در ذهن خود دلایل روشنی دارد مثل اینکه جای پارک پیدا نمی شود یا خیلی خسته است و... اما چون خانم ها این دلایل را نمی دانند دچار سوء تفاهم می شوند. مثلا زن فکر می کند که همسرش دوستش ندارد و نمی خواهد با او وقت بگذراند.
راه حل : باید با همسرتان بیشتر صحبت کنید
مردهایی که تصمیم هایشان را برای همسرشان توضیح می دهند حدود ۱۰۰برابر بیشتر از مردهای دیگر در زندگی موفق هستند، این مردها حتی اگر با همسرشان مخالفت کنند چون برای او توضیح می دهند، تنش به وجود نمی آورند.
اشتباه ششم : مردها فکر می کنند حضور فیزیکی در خانه کافی است
یک مرد فکر می کند همین که در خانه باشد نشان دهنده صمیمیت او با همسرش است، آنها حساب نمی کنند که در زمان حضور در اتاق پای کامپیوتر هستند یا فیلم می بینند یا خواب هستند یا... برای مردها تنها فعالیت های ۲نفره می تواند نشان دهنده صمیمیت باشد، در این فعالیت های ۲نفره حضور ۲نفر برای مرد آرامش بخش است.

اما برای زن ها اینگونه نیست، او برای اینکه احساس آرامش کند باید مطمئن شود که همسرش به لحاظ احساسی، فیزیکی و ذهنی با او همراه است.
راه حل : ۳کار را فراموش نکنید زن ها برای داشتن یک رابطه موفق نیاز دارند که هم صحبت کنند، هم توجه کافی دریافت کنند و هم با همسرشان ارتباط حسی و فیزیکی داشته باشند و در نتیجه این حالات احساس صمیمیت بیشتری می کنند.
اشتباه هفتم : مردها می گویند همسرشان به آنها توجه کافی ندارد
باید بدانید که خانم ها به راحتی می توانند چند کار را با هم انجام دهند و این جزو طبیعت آنهاست، اما مردها اینگونه نیستند.

به عنوان مثال یک خانم هم می تواند تلفن جواب دهد، هم به غذا سرکشی کند و هم با شوهرش درباره یک موضوع مهم صحبت کند، اما در این مواقع مرد فکر می کند همسرش به او بی توجه است. مردها به دنبال توجه کامل هستند و می خواهند وقتی حرف می زنند همسرشان هیچ کاری نکند، در صورتی که نمی دانند که همسرشان به حرف ها با توجه کامل گوش می کند. با همه این حرف ها یک مرد چطور می تواند توجه کامل همسرش را جلب کند؟
راه حل : بهترین کار این است که هنگام صحبت دست های همسرتان را در دست بگیرید، با این راه دیگر گمان نمی کنید که او نسبت به حرف هایتان بی توجه است.
 اشتباه هشتم : مردها بیشتر به خودشان توجه می کنند تا همسرشان
یکی از رایج ترین اشتباهات مردان هنگام ارتباط با همسر یا نامزدشان این است که اصلا به نیازهای عاطفی متفاوت همسرشان توجه نمی کنند و بیشتر توجه آنها به احساسات خودشان است.

از طرف دیگر برای زنان نیز چندان مهم نیست که مردان درباره آنها چه فکر می کنند، همه آنچه برای آنها اهمیت دارد احساس خودشان نسبت به مرد زندگی شان است. یک زن چندان توجه نمی کند که شما چقدر می خواهید او را تحت تاثیر قرار دهید. اگر شما خودتان فکر می کنید همسر یا نامزد خوبی هستید، در احساسات او تاثیر خاصی ندارد. او چندان توجه نمی کند که شما در دلتان به چه فکر می کنید.
راه حل : اگر می خواهید همسرتان را تحت تاثیر قرار دهید، سعی کنید احساساتش را بیشتر بشناسید از او درباره احساساتش بپرسید تا راه های خوشحال کردنش را پیدا کنید.
اشتباه نهم : کسل بودن!
یک مرد باید در زندگی اش احساس شوق و اشتیاق داشته باشد (در کنار همسری که دوستش دارد) وگرنه روز به روز کسل تر می شود.

این مورد می تواند کار یا فعالیت فرهنگی یا... باشد. وقتی شما به نیازهای خودتان توجه کافی داشته باشید و سعی کنید استعداد های بالقوه خودتان را شکوفا کنید و با انجام دادن کاری که دوست دارید شاداب باشید، مسلما در کنار همسرتان نیز زندگی بهتری خواهید داشت و بهتر می توانید او را خوشحال کنید.
منبع : blife.ir

  • همسر یک طلبه