طلبگی های همسر یک طلبه

امام على علیه السلام : حق ، راه بهشت است و باطل ، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت کننده اى است .

طلبگی های همسر یک طلبه

امام على علیه السلام : حق ، راه بهشت است و باطل ، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت کننده اى است .

مشخصات بلاگ
طلبگی های همسر یک طلبه

به خانه ی مجازی همسر یک طلبه خوش آمدید . قدم کلیک هایتان بر چشم ...
از وقت تان برای خنده استفاده کنید ؛ زیرا خنده موسیقی و آهنگ روح است .

آخرین مطالب

پاسخ به نظرات شما

يكشنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۲، ۰۶:۲۲ ب.ظ
!!!من هیچ نفعی در قوانین اسلام نسبت به زن نمیبینم

من هیچ نفعی در قوانیین دین اسلام نسبت به زن نمیبینم. این دین طوری به دنیا معرفی شده که موجب وهن میشه. قوانینی مثل سنگسار که هیچ پایه و بیس انسانی نداره و جزو شنیع ترین کارهاییه که در مورد یه انسان میشه انجام داد و جناب اقای شاهرودی این حکم الهی !!!!!!!! رو بنا به مصلحت ملی لغو کردن ، یا همین تعدد زوجین که دستاویزی شده برای مردهای هوس ران و خیلی عذر می خوام که این کلمه رو به کار میبرم ) برای مردایی که فکرشون و ذهنشون هرزه است. تا هر کاری که دلشون خواست انجام بدن. یا مسایلی مثل حجاب که باید بدونید جزو احکام ثانویه ی دین اسلامه و امریه مستحب تاکید می کنم مستحب. خانوم عزیز پوشش برای جوامع انسانی اعم از مسلمون و غیر مسلمون یه الزام هست ولی حجاب امری اختیاریه . اگر بخواین می تونم نظر برخی از متشرعین رو با ذکر منبع در مورد حجاب براتون بذارم. خانوم عزیز اگر دین اسلام درست به دنیا معرفی شده بود ما الان این همه فرقه ی مختلف در بطن یککککک دین مبیننن نداشتیم . اگر اسلامی که الان ما داریم و مردم دارن با متدش زندگی می کنن من ترجیح می دم که یک لاییک انسان باشم تا یک مسلمانه ....... .

در میان قومی افتاده ایم که فکر می کنند خداوند کس دیگری به جز آن ها را هدایت نکرده است. ابوعلی سینا  

بسم الله العادل

سلام به شما خانم محترمی که نظرتون در مورد « دین اسلام نسبت به حقوق زن » متن فوق بود . بنده متخصص در امور دینی نیستم و شاید نتوانم شما را قانع کنم  اما ؛

اولا : به خداوند ایمان دارم و مطمئن هستم شما هم ایمان دارید . هر دویمان می دانیم خداوند عزیز هیچ گاه بر بنده اش ستم نمیکند و اگر توسط قرآن کریم قوانینی را به ما آموخته حتما دلیل و مصلحتی در کار است و او آگاه و داناست . چه بسا که ما بی خبرانیم . 

دوما : قرآن کتاب جامع و کاملی هست که با گذشتن سال ها هنوز هم کسی نتوانسته تفسیر کاملی از آن را انجام دهد . هر روز که میگذرد معجزات کلام الله آشکارتر میشود . به گونه ای که می توان در مورد هر رشته ای از معارف ، روانشناسی ؛ فلسفه ، منطق ؛ جغرافیا ، اجتماعی حتی ریاضی و فیزیک و...  از آن علم گرفت . مثلابا تفسیر " بسم الله الرحمن الرحیم " به فرمول های ریاضی زیادی دست یافته اند . 

تطابق دین مقدس اسلام با شرایط زمان بدین معنا نیست که قوانین اسلام با شرایط زمانى تطبیق گشته و تغییر یابد، بلکه تطابق دین مقدس اسلام بدین معنا است که: هر زمانیکه احتیاجات و حوادث و مقتضیات زمان به اسلام عرضه شود، دین مقدس جوابگو آن است .
بنابر همین منطق که دین مقدس اسلام این قابلیت را در خود دارد که بر طبق نیاز های هر عصرجوابگو باشد، نه به این معنا که بر طبق خواسته های زمان تغییر یابد که در آن صورت تغییر اسلام بر اساس خواسته های انسان ها خواهد بود نه مطابق احکام دین مقدس اسلام .

حال چطور میگوییم که نفعی در دین اسلام برای زنان نیست در صورتیکه زن فقط یکی از مخلوقات خداوند هست . خداوندی که کوچکترین آفریده اش از دیدگانش مخفی نمی ماند  . اگر کوتاهی دیده شده این از قصور ماست . این از عقل ناقص ( تفکر ناقص ؛ نا آگاهی ) ماست نه از دین الهی . خداوند زن را با لطافت و ظرافت روح و روان آفریده تا هم دختر باشد هم خواهر هم همسر و هم مادر . کسی که چهار نقش دارد چطور میشود خداوند در حق چهارگانه او ستم کند و نفعی برای او نباشد . 

اگر تعدد زوجین برای مرد حلال گشته باز هم حکمتیست . همه ی مردان کنترل نفس و شهوت ندارند به نظر من این اجازه داده شده تا در چارچوب دین کنترل شود که اگر غیر این بود به حرام متوسل میشدند . آیا بهتر نیست از حلال رفع نیاز شود تا غیر حلال . اگر به مرد چنین اجازه ای داده شده ؛ آن مشروط به عدالت است . 

  • چرا تعدد زوجین در اسلام هست ؟

1 - وَإِنْ خِفْتُمْ أَلَّا تُقْسِطُواْ فِى الْیَتَمَى فَانْکِحُواْ مَا طَابَ لَکُمْ مِّنَ النِّسَآءِ مَثْنَى وَثُلَثَ وَرُبَعَ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلَّا تَعْدِلُواْ فَوَحِدَةً أَوْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَنُکُمْ ذَ لِکَ أَدْنَى‏ أَلَّا تَعُولُواْ .  

سوره نسا آیه 3

و اگر مى‏ترسید که عدالت را درباره‏ى (ازدواج با) دختران یتیم مراعات نکنید، (از ازدواج با آنان صرف‏نظر نمایید و) با زنان دلخواه (دیگر) ازدواج کنید، دوتا، سه‏تا، یا چهار تا. پس اگر ترسیدید که (میان همسران) به عدالت رفتار نکنید، پس یک همسر (کافى است) یا (به جاى همسر دوّم از) کنیزى که مال شماست (کام بگیرید، گرچه کنیز هم حقوقى دارد که باید مراعات شود) این نزدیک‏تر است که ستم نکنید.   تفسیر نور

فلسفه این تعدد زوجات چیست؟ 

1- بشر همیشه در جنگ و نزاع بوده و در این میان مطمئنا عده ای از مردانی که شرکت میکنند کشته میشوند که زنشان بیوه و فرزندانشان یتیم و بی سرپرست میشوند. و معمولا هیچ جوانی دوست ندارد با زن بیوه برای اولین بار ازدواج کند

2-آمار جهانی آنگونه که نشان میدهد هموراه تولد دختر بیشتر از پسر  میباشد . حال اگر هر مردی به یک زن اکتفا کنند در اینصورت دختران بیشماری مجرد مانده و از این نعمت الهی محروم میشوند.

3-از نظر روانشناسی مرد ذاتا تنوع گرا بعبارتی دوست دارد چند زن در اختیار داشته باشد . ولی زن ذاتا تک گرا و تک شوهر گراست و میخواهد مال یک نفر باشد. احکام اسلام هم متناسب با ویژگی ها و خصلتهای ذاتی است . 

4- زنان عادات ماهیانه ای دارند که مردان در این مواقع از بعضی چیزها محروم میشوند.

همانگونه که میبینید این دستوری به نفع مردان نیست بلکه زنها هم نفع میبرند. البته باید دانست تعدد زوجات فقط بخاطر غرایز جنسی نبوده بلکه اسلام تمام  مصالح و منافع اجتماع رو در نظر گرفته که یکی از آنها مورد ذکر شده است . با تعدد زوجین است که کسی اگر بتواند امور معیشتی چند نفر را اداره کند میتواند با چند زن ازدواج کند تا  خانواده ای  از بی سرپرستی رهایی یابند.

و علل دیگر...

باید دانست تعدد زوجین  در  اسلام دارای شرایط سنگینی است  و بی قید و بند نیست . و اسلام واجب ندانسته بلکه تجویز نموده!

چرا تعدد زوجات (چند همسری) برای مرد جایز، ولی برای زن جایز نیست؟

اگر چند شوهری را برای زنان جایز نمی داند به خاطر آن است که اولاّ: چند همسری خلاف طبیعت و روحیات است. ثانیا: بدین وسیله بهداشت و سلامت نسل به خطر می‏افتد. ثالثا: شناخت انساب از بین خواهد رفت و... .

این در مورد تعدد زو جین ؛ حالا شاید ما انسان ها در اجرای اون نقص داشته باشیم . نباید به پای اسلام گذاشت . 

  •  آیا به سنگسار کردن زن زنا کار در قرآن اشاره ای شده است؟

در آیه 2 از سوره نور که پس از سوره نساء آمده ‌است، خداوند می‌فرماید: «زن و مردِ زناکار را هریک صد ضربه بزنید. و اگر به خدا و روز قیامت ایمان دارید، مبادا که در حکم خدا نسبت به آن دو دستخوش ترحم شد.» (سوره نور، آیه 2)
با تصریح این آیات روشن می‌شود که مجازات زن و مرد زناکار تازیانه است که ظاهراً از مجازات‌های رایج زمان خود بوده ‌است، اما در هیچ جای قرآن اشاره‌ای به نوع دیگری از مجازات نمی‌شود و تفکیکی هم بین زنای محصنه و غیر محصنه قائل نمی‌شود. 
این موضوع کاملاً روشن است که این مجازات به مرگ مجرم منجر نمی‌شود (سنگسار نیست) و دلایل زیر از آیات قرآن کریم در این بحث قابل تأمل است.
آیه 25 سوره نساء در مورد مجازات کنیزانی است که گرفتار فاحشگی (رابطه نامشروع جنسی) شده‌اند: «و چون شوهر کردند، هرگاه مرتکب فحشا شوند شکنجه آنان نصف شکنجه آزادزنان است.» نکته مهم در این موضوع آن است که کنیزان نصف مجازات زنان آزاد را متحمل می‌شوند و اگر، بنا به وضعیت فعلی، مجازات زنای زن شوهردار رجم (سنگسار) است نصف این مجازات چه می‌تواند باشد؟ مگر می‌توان حکم سنگسار را نصف کرد؟ در حالی که خداوند مجازات کنیز را به علت شرایط سختی که در آن زندگی می‌کند تخفیف داده‏، منطقی به‌نظر می‌رسد که این تخفیف در مجازاتِ تازیانه (حد جلد) معنا داشته باشد. 
در بخش دیگری، خداوند از ازدواج زن و مرد زناکار سخن می‌گوید. درحالی‌که اگر مجازات آنان سنگسار است آیا امکان ازدواج پس از آن فراهم می‌شود یا قرار است زن و مرد زنده از این سنگسار بیرون بیایند و بعد با هم ازدواج کنند؟
«مرد زناکار جز زن زناکار یا مشرک را نمی‌گیرد، و زن زناکار را جز مرد زناکار یا مشرک نمی‌گیرد» (سوره نور، آیه 3)

  • مسئله حجاب زن
«یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لازْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنى‏ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً؛[احزاب/59]اى پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: جلبابها [روسرى ‏هاى بلند] خود را بر خویش فروافکنند، این کار براى اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است (و اگر تا کنون خطا و کوتاهى از آنها سر زده توبه کنند) خداوند همواره آمرزنده رحیم است.»

آیت الله بهجت:اصل حجاب از ضروریات است و منکر آن در صورتی که به انکار خدا و رسول برگردد ، کافر است و کسی که منکر نیست ولی عمل به آن حکم نمی کند ، فاسق است.

آیت الله سیستانی:از ضروریات است و بی اعتنایی به آن جائز نیست .
آیت الله مکارم شیرازی :حجاب از ضروریات دین است واگر کسی با توجه به ضروری بودن آن منکر شود ، کافر است .

فکر میکنم تا اینجا روشن شده باشد که حجاب واجب است.

مقام زن در دیـــن مـقــدس اسلام

زن یعنى مادر :
شخصى از نزد پیامبرصلی الله علیه وسلم سؤال  کرد که  یا رسول الله :  به  چه کسى نیکى  کنم ؟  فرمود : بـا مادرت . گفت : دیگر به  چه کسى  ؟  فرمود : با  مادرت .   براى  بار سوم  پرسید : دیگربه  چه کسى ؟  مجددٱ  فرمود با  مادرت .  مجدد گفت  چه کسى ؟  فرمود با   پدرت .  این است   مقام  والای  زن و این است مقام والای مادردر اسلام .
زن یعنى  همسر: 
 «  کلما ازداد  العبد  ایمانٱ  ازداد حبٱ للنسا ء  » (  هر چه ایمان بنده  زیاد شود  ، محبت  وى  به زنان  نیز زیاد میشود 
زن یعنی دختر:
: « من اشترى  تحفة  فلیبدا با لاناث  قبل الذکور » ( اگر کسى هدیه میخرد   دختران را  در  هدیه  مقدم بدارد.) 

    حقوق زن:

  • حق زن در استقلال دارایی
  • حق زن در استفاده و اعمال شروط ضمن عقد
  • حق ثبت ازدواج، طلاق و رجوع در مراجع رسمی و قانونی
  • حق برخورداری از مهریه
  • حق نفقه
  • حق شیردهی
  • اجره المثل
  • حق فسخ نکاح در صورت قبول مرد
  • حق زن در طلاق رجعی
  • حق ارث
  • حق مسئولیت تامین ارتباط جنسی
  • تضمین سلامت جسمی و روانی زن
  • جبران زیاد مادی و معنوی
  • حق باروری زن و جلوگیری از ورود ضرر به وی
  • حق زن در انتخاب محل سکونت
  • حق زن در استفاده از حق حبس
  • شرط برخورداری از نصف دارائی در صورت طلاق از سوی زوج
  • حسن معاشرت زوجین
  • فریب در ازدواج :چنانچه هر یک از زوجین قبل از عقد ازدواج طرف خود را به امور واهی از قبیل داشتن تحصیلات عالی، تمکن مالی ، موقعیت اجتماعی، شغل و سمت خاص ، تجرد و امثال آنان فریب دهد و عقد بر مبنای آن واقع شود مرتکب به حبس محکوم می گردد.
  • حضانت اطفال
  • حق و مسئولیت زن نسبت به نگهداری و تامین معاش والدین نیازمند خود
  • حق جدایی از همسر در صورت عدم امکان سازش با ارائه دلائل موجه قانونی
  این همه حق برای زن در اسلام آورده شده باز هم میگید هیچ نفعی برای زن نیست ؟!!!

و تمام مسائل دیگر نیز بدین ترتیب دارای حکمت و مصلحت است که مااز آن آگاه نیستیم پس به راحتی قضاوت نکنیم .

ان شاء الله سعادتمند و عاقبت به خیر باشیم ...


  • همسر یک طلبه

نظرات  (۲)

  • خادم الحسین
  • سلام ممنون از حضورتون


    پاسخ:
    سلام  دوست مجازی گرامی
    خواهش میکنم . وبلاگ خوبی دارید . ان شاالله در پناه امام حسین هر چه بیشتر موفق و موید باشید.
    اجرتان با سرور و سالار شهیدان 

  • حسینی-معبری به آسمان
  • سلام خواهرم
    مقاله ی بسیار جامع و کاملی بود...
    با استدلالی خوب و منطقی ...
    اجرتون با صاحب چادر...
    بی بی دوعالم...خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها...
    پاسخ:
    سلام خانمی 
    ممنون . با کمک بی بی دو عالم ؛ تردیدها برطرف میشه ان شاالله . 
    من جوون هایی که دچار تردید هستند اما اون رو بیان میکنند تا تردیدشون حل بشه رو دوست دارم . وقتی داشتم می نوشتم به خدا توکل کردم و گفتم : خدایا تو حقی ؛ پس به حقیقت قسم کمکم کن تا قوانین دین اسلام رو اونجور که هست شرح بدم . نه تفریطی باشه و نه افراطی 
    خدا رو شکر 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">