طلبگی های همسر یک طلبه

امام على علیه السلام : حق ، راه بهشت است و باطل ، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت کننده اى است .

طلبگی های همسر یک طلبه

امام على علیه السلام : حق ، راه بهشت است و باطل ، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت کننده اى است .

مشخصات بلاگ
طلبگی های همسر یک طلبه

به خانه ی مجازی همسر یک طلبه خوش آمدید . قدم کلیک هایتان بر چشم ...
از وقت تان برای خنده استفاده کنید ؛ زیرا خنده موسیقی و آهنگ روح است .

آخرین مطالب

حق الله ؛ حق النّاس ؛ حق النفس

سه شنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۲۳ ق.ظ

هو الحق

من : الو ... سلام ، خوبید ؟ ، خسته نباشید .

عشق من : سلام خانمی « شیفته خانمی گفتنشان هستم » ، ممنون ، شما خوبید ؟

من : ممنون ، بد نیستم .

عشق من : چی شده ؟ چرا حالتون خوب نیست ؟

من : کمی معده درد دارم . فکر میکنم اثر صبحانه نخوردن های دوران مدرسه است که الان داره خودش رو نشون میده ، مامان می گفتند: صبحانه بعد مدرسه ... اما گوش به حرف نبودم که نبودم و حالا چوب گستاخی هام رو می خورم .

عشق من : دکتر رفتید ؟ 

من : نه ، فکر نمیکنم دکتر نیازی باشه ، خوب میشه ، چیز مهمی نیست . « به شدت از مصرف دارو متنفرم . تا یک قرص و شربت بخواد از گلوم پایین بره  حسابی بد و بیراه نثار این وجود مبارک میکنم . »

همان طور از «عشق من»  اصرار و از من انکار .

عشق من : اگه خودتون دکتر نرید خودم که اومدم حتما این کار رو خواهم کرد . شما به حق الله و حق النّاس توجه می کنید اما آیا می دونید حق النفسی هم وجود داره ؟ 

من :  حق النفس !!!؟

عشق من : بله ؛ حق النفس . شما علاوه بر اینکه نسبت به حق الله و حق النّاس مسئول هستید ، در برابر حق النفس نیز باید جوابگو باشید . خداوند در برابر هر نعمتی که در وجود شما قرار داده ، این واجب را هم قرار داده که به درستی از آنان بهره مند شوید و جسمتان را به زحمت نیندازید . 

اگر خداوند به شما اعضاء سالم داده ، این وظیفه شماست که از آن مواظبت کنید . معده ؛ دست ، چشم ... 

من : واقعا تا به حال به این موضوع توجه نکرده بودم و خود را مالک همه ی اعضایم می دانستم و اهمیتی که بایستی رعایت می کردم را نادیده گرفته بودم . از این جهت از خود دلگیر شده بودم که چرا اینقدر غفلت ! کجای عملم لنگ می زند که توفیق توجه از من سلب شده . 

واقعا گاهی یک تلنگر برای بیدار شدن لازم است .

بله خداوند فقط بندگی را در رکوع و سجود نمی بیند . 

پیامبر اکرم «صلی الله علیه وآله و سلم » می فرمایند : « لکل بشیئ زکاة و زکاة الابدان الصیام » 

برای هر چیزی زکاتی است و زکات بدن ها روزه است . الکافی ج 4 ص 62

و اهمیت سلامتی بدن را اینگونه نشان میدهند...

بدن باید سلامت باشد و برای رسیدن به کمال خرج شود . در راه خیر به کار گرفته شود . چه خوب می شود اگر از دوران بچگی " حق بدن و نفس " خود را بشناسیم و در حفظ آن ها کوشا باشیم . 

خداوندا توفیق ام بده تا :

نعمت هایت را به درستی بشناسم و حقشان را به جا آورم . آنگونه که شایسته ی توست . 

قدر دان نعمت های بی کرانت باشم و هیچ یک را بی اهمیت تلقی نکنم .

چشمانم به گناه آلوده نشود و نامحرمی را به نظاره ننشیند .

دست هایم در دست خیانتکاران قرار نگیرد .

پاهایم جز برای خیر در تکاپو نباشند .

زبانم بر غیبت و تهمت نچرخد . 

گوش هایم تمایلی به شنیدن حرف های گزاف وبیهوده نداشته باشند. 

و ذهن ام در فکر ویرانی خانه ای نباشند .

خدایا توفیق ام ده مرد عمل باشم نه حرف ... 

خدایا در برابرت ضعیف و ذلیلم ؛ به دل های شکسته قسم ؛ به ضعیفی ام رحم کن و "ذهن"  آن کودک بازیگوش که به هر کجا سرک میکشد و "دل " آن پروانه ی رنگارنگی که به هر رنگی رنگ می بازد ، را خود هدایتگرشان باش...

حمد و سپاس مخصوص خداوند است.



 

  • همسر یک طلبه

نظرات  (۲)

مطلبتان زیبا بود .
باز هم ادامه دهید .
پاسخ:
سلام 
ممنون از لطفتان ، چشم ؛ اگر خدا بخواهد ادامه خواهم داد . 
سلام بانو و زیبا می نویسید و انشاالله موفق باشید .به وبلاگ پسر13 ساله بنده هم سری بزنید که نوشته ی خودشو باچاشنی شعرهای بنده همیشه و تقرباهرروزآپ می کنه . منتظریم  medadkochooloo.blogfa.com  موفق باشید
پاسخ:
سلام 
ممنون ، مایه افتخار بنده است که به وبلاگ  دلبند شما سر بزنم . 
بابت تاخیر در پاسخ گویی عذر خواهم . مدتی در سفر بودم .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">